Unikátní povolání

Sami jste si jistě vědomi toho, že z RP hlediska povolání rozhodně nejsou „vybalancovaná“, a tudíž není jedno, jaké povolání na své postavě máte. K některým se vaše postava může inRP vypracovat naprosto běžně, jiná jsou poněkud unikátnější a jejich nositelé jsou málo početní a díky tomu často vážení.
Proto prosím důkladně věnujte svou pozornost následujícímu textu, v němž se dozvíte, jaká povolání a kombinace povolání a ras jsou povolená, a pro která budete muset vyvinout jistou snahu, abyste je získali. Neznalost tohoto textu nikoho neomlouvá, je naopak přitěžující okolností.
Jednotlivé verze povolání se samozřejmě budou lišit kouzly a schopnosti, které si budete moci zakoupit, a jakmile si vyberete jednu cestu, budou vám dány k dispozici pouze její kouzla/schopnosti a žádné jiné.
Kritériem pro získání daného povolání bude RP příběh, který pro ně sepíšete. Abychom vám to usnadnili, sepsali jsme na naší wiki speciální sekci s návody, kde se dozvíte vše potřebné, jak RPit jednotlivá povolání (zatím tam nejsou všechny, ale přibudou časem).
Až budete mít pocit, že o své vytouženém povolání víte vše, co se o něm vědět dá, zde se dozvíte, jak si podat správnou žádost.

Něco na úvod aneb jak je to s povoláními na Erebosu

Rozhodli jsme se, že klasická Blizz povolání trochu přizpůsobíme RPčku a uděláme jejich různé verze. Některé z nich se nebudou příliš lišit a pouze budou specifikovat mírně odlišné zaměření dané postavy, jiné však budou zcela zásadní a budou určovat to, zda bude nebo nebude vaše postava klasifikována jako hero a zda ji tudíž získáte nebo nezískáte jen tak.

Válečník (warrior)
Bude existovat ve dvou verzích - válečník specializovaný na to pohybovat se v první linii (čili plátová zbroj, meče a štíty, laicky se tomu myslím říká plechovka ;)) a šermíř chodící trochu více „nalehko“, který bude vynikat v boji muže proti muži.
Ani jedna verze není hero, válečník je volné povolání.

Zloděj, šejdíř, assassin (rogue)
Podobně jako v originálním WoW si rogue může vybrat buď cestu podobnou šermíři (warrior), čili zaměření na boj na blízko, nebo jít temnější cestou a specializovat se na používání jedů a podřezávání krků hezky z temnot noci.
Povolání rogue je také při tvorbě postavy vhodné použít, pokud chcete hrát „obyčejného člověka“, bez žádných zvláštních schopností a talentů.
Ani jedna verze není hero, rogue je volné povolání.

Lovec (hunter)
Opět, podobně jako v klasickém WoW je i na Erebosu „obyčejný“ lovec, tedy člověk, který se vyzná ve stopování, přežívání v divoké přírodě a používá zbraně jako luk a podobné. Druhým typem je lovec, který je už tak dobrý, že si dokáže ochočit nějaké zvířátko, které mu pak s lovem bude pomáhat.
Klasický lovec je volné povolání. Pokud chcete lovce, který si ochočil zvíře, musíte mít dané zvíře a svoje lovecké schopnosti spojené s oním zvířetem schválené.

U magických povolání (tedy v tomto případě u těch, která využívají manu) se to má na Erebosu následovně: základní úroveň bude ta, kdy jste v daném povolání průměrný a vykonáváte jeho klasické aspekty, které nikoho na zadek neposadí. Hero nadstandard můžete získat, když budete ve svém povolání zatraceně dobří a všichni z vás budou u vytržení.
Varování: Pokud si nejste jistí, jestli je vaše představa daného povolání „normální“ nebo „hero“, poraďte se raději s GM. Erebos tým si tímto nárokuje právo upozornit každého, že jeho způsob hraní už je „příliš“, a žádat na něm, buď aby RP své postavy posunul do patřičných mezí, nebo aby si své schopnosti obhájil dodatečným napsáním RP příběhu.

Kněz (priest)
Jak bylo řečeno výše, kněze můžete hrát jako člověka, který vyznává Světlo a ono mu na oplátku poskytuje určitý stupeň moci - je schopen léčit, může občas provést nějaký malý a neškodný „zázrak“ při kázání, ale není to nikdo, koho byste na potkání svatořečili. Naproti tomu hero verze kněze bude např. jakýkoli „battle priest“, někdo, koho Světlo používá doslova jako kanál a koná skrz něj všelijaké epické úžasnosti, či třeba inkvizitor nebo jiný fanatický člen Šarlatové výpravy.
Klasický kněz je volné povolání. Battle priest, inkvizitor, kněz, který na každém kroku koná zázraky a je schopen léčit sebevážnější zranění, je považován za hero.

Paladin
Paladin jakožto vycvičený svatý válečník, který je doslova „vyšlechtěn“ k tomu, aby se bez bázně a hany vrhal do těch nejkrvavějších bitev se slovy chvály Světlu na rtech, už sám o sobě spadá do kategorie výše zmíněných osob, které používají Světlo nadstandardně. Vy si můžete vybrat ze dvou verzí paladina, a sice toho více zaměřeného na boj (u toho pak trochu budou upadat schopnosti léčení, ale zato bude nedostižným bojovníkem), a toho, pro kterého je naopak Světlo důležitější než ostrý meč (a ten by se poté neměl bezhlavě vrhat do prvních linií, ale zato bude někým, koho budou ostatní ochotni následovat, protože pro ně bude vzorem ctností).
Obě verze paladina jsou hero, toto povolání nemůžete volně hrát.

Mág
Mága můžete na Erebosu potkat ve dvou verzích - toho klasického s klasickými schopnostmi kteréhokoli fantasy čaroděje (větve mágského talentového stromu), kterými jsou oheň, led a arkána. Druhým typem mága je ten, který využívá nestandardní metody a odvětví magie jako je iluzionismus, čtení myšlenek a podobné specifičnosti. Stejně tak budete považovaný za nadstandardního mága, pokud budete chtít jednotlivá odvětví kombinovat nebo v nich být opravdu silní.
Ohnivý nebo ledový mág či ten, který ovládá arkánová kouzla, jsou volná povolání, mág schopný iluzionismu, čtení myšlenek, kombinování odvětví či výjimečné síly, je hero povolání.

Temný mág (warlock)
Podobně jako u mága je zde klasický temný mág, který využívá jakási základní kouzla temné magie jako je temná střela (Shadow Bolt), temný oheň, pár základních kleteb a jiné krásné věci, a poté jsou specifičtější odvětví zakázané magie, jako je démonologie a nekromancie.
Temný mág, jehož síla tkví pouze v kouzlech, je volné povolání. Mág, který chce navíc ovládat démony či oživovat mrtvé, je hero povolání.

Šaman
U šamana je poměrně obtížné určit nějakou hranici, nicméně na Erebosu si může šaman volat na pomoc elementy po libosti, avšak pokud by chtěl dělat přílivové vlny, laviny nebo ohnivé bouře, musí už být nějak prověřený. Stejně tak hovoření s dušemi předků, aby mu tito skutečně odpovídali a dávali mu rady, spadá do nadstandardní verze šamana.
Šaman je volné povolání, dokud se nesnažíte vyvolávat přírodní katastrofy nebo dělat jiné věci, které by obyčejného šamana připravily o veškerou energii nebo by mu duchové elementů zkrátka odepřely svou pomoc. Stejně tak pokud chcete RPit, že k vám přímo hovoří duše mrtvých předků, musíte mít šamana schváleného jako hero.

Druid
Druid sám o sobě má ve společnosti nočních elfů či taurenů velmi specifické a výsadní postavení, nicméně pokud ho budete hrát jako někoho, kdo má ještě hlubší vztah k přírodě, než ostatní jeho druhu, a díky tomu je schopen využívat jejích sil do únosné míry, nebudeme po vás nic chtít. Ovšem pokud chcete druida schopného přeměňovat se ve zvířata, už pro to musíte něco udělat.
Druid je volné povolání, ovšem pokud vás má příroda poslouchat jako hodný psík a chcete být schopní měnit se v mocná zvířata, musíte mít druida schváleného jako hero.

Rytíř smrti (death knight)
Toto povolání nelze až na opravdu výjimečné případy, které musíte předem zkonzultovat s týmem, vůbec hrát. Rytíř smrti by stejně jako nemrtvý nebyl inRP vpuštěn do herní oblasti.

Monk
Vyskytujeme se v období preCata, Pandarie si vesele plave kdesi v mlhách a nikdo o ní neví, takže povolání monka zde opravdu není možné.

Která povolání jsou tedy hero? (shrnutí)

Pokud chcete hrát následující verze povolání, musíte mít schválený RP příběh na fóru a při RP na vás budou kladeny nemalé nároky. Vybírejte proto pečlivě.
  • lovec, který má ochočené nějaké zvíře, které ho na slovo poslouchá
  • „mocnější“ verze kněze - battle priest, inkvizitor, fanatik, který sesílá mocná kouzla Světla; cokoli, při čem pouze nehlásáte víru a sem tam někoho nevyléčíte/nepožehnáte
  • paladin
  • mág specializovaný na ovládání myšlenek, iluzionismus, kombinace magických odvětví
  • démonolog
  • nekromancer
  • „mocnější“ verze šamana - šaman schopný rozmlouvat s dušemi předků a doslova hýbat zemí (přílivové vlny, bouře, třesení zemí, laviny…)
  • „mocnější“ verze druida - druid schopen přeměňovat se ve zvířata a kterému příroda udělá kvůli naprosto cokoli
O tom, zda je vaše verze povolání „mocnější“ nebo ne, rozhoduje GM tým.

Kombinace ras a povolání, která vám Blizzard na patchi 3.3.5 neumožní

Zde je naopak výpis rasových kombinací, které si při výběru postavy nenavolíte, ale my vám je poskytneme. Jsou mezi nimi jak kombinace volně k užití, tak ty, které jsou hero a budete pro ně muset splnit patřičná kritéria.
  • člověk lovec (hunter) - volně k dispozici
  • gnóm lovec (hunter) - gnóm sám o sobě hero, ale může být klidně lovec
  • krvavý elf válečník (warrior) - volně k dispozici
  • trpaslík kouzelník (mage) - jedině ve formě runového kněze a pouze jako hero
  • ork mág - hero, bylo by na ně počtové omezení (pouze určitý počet orků mágů na serveru)
  • troll warlock - hero, omezený počet
  • witch doctor (pouze pro trolly) - hero, omezený počet
  • troll druid - hero a pouze za výjimečných okolností, ne více než 1 na serveru
  • tauren kněz/paladin - hero a pouze za výjimečných okolností, ne více než 1 na serveru
  • noční elf, lovec démonů - hero a pouze za výjimečných okolností, ne více než 1 na serveru
Jakékoli jiné kombinace nejsou povoleny a bez domluvy s adminem serveru je zakázáno je hrát. Žádní taureni roguny ani noční elfové mágové.

Pokud byste měli zájem o jakoukoli kombinaci, která zde není zmíněná (může přitom jít i o velmi nestandardní povolání, která se normálně ve WoW, nebo o kterých jste ani nevěděli, že existují, a vyjevila vám je až wikipedie) - lapač kouzel, geomancer, „techno mage“ a jiné šílenosti, neváhejte se mě zeptat, zda byste s něčím takovým měli šanci. Pokusím se vám co nejvíce vyjít vstříc.


sepsala Bellatrix






World of Warcraft server list

WoW servery - seznam World of Warcraft serverů








Autor stránek:
Zuzana "Bellatrix" Komprdová
Všechna práva vyhrazena. Copyright Erebos © 2013 Obsah webu nesmí být publikován bez souhlasu autora.